Sörsjön


 


Idag hade Ebba och jag stämt möte med Gunilla och Svante igen. En tur till Sörsjön för apportering blev det.  Vi är ju där ofta då det är så vackert med fina träningsmöjligheter. För Gunilla var det första gången.
Idag blev vi ensamma på plats. (fanns en parkerad bil men inga människor syntes till så idag slapp vi köra iväg svampplockare ;D )


Vi började med träningen direkt efter en snabbrastning av hundarna. Höll till där Lilla Retriever mästerskapet gick i augusti.  Först blev det tre enkelmarkeringar var. Ebba började.  Bra markering och stadga !!! Liiite fibblig i munnen på vägen in men bra avlämningar. Nöjd ! 
Sen fick hon sitta vid sidan av och vänta när jag kastade till Svante.  Lite skall blev det men hon höll sig ganska lugn och varvade inte igång.
Bra jobb även av Svante !!!


 


 
                                                              Tack !!


 
                                                                  En till !!!


Efter markeringarna en enkel välkänd övning.  Tre utlagda dummy 10-15 m bort på en stig. Ebba och jag i mitten och Gunilla som kastare 10-15 m åt andra hållet på stigen.  Först en markering. helt om, Linjetag, helt om, markering. osv..... Funkade bra !!

Svante samma övning. Nu fick Ebba ligga bredvid mig när jag kastade och då var hon tyst och stilla. Bra !!!


 
                                                              Svante redo för arbete.


 


 
                                                           Här kommer den !!!


                
                                                 Tack !!!


 
                                                          Här kommer en till.



Nu var både jag och Gunilla nöjda och hundarna varma och badsugna. Så vi gick över till andra sidan viken för bad, fika och babbel.


 
                                                                  På spaning.


 
                                                               En till som spanar.


 


 
                                                   Ebba gillar när det blir fikadags.


 
                                                  Tigger till sig en liten, liten bit.  ;D


 
                                                                  Badkillen Svante.


 
                                                             Man blir väldigt blöt !!!!


När vi fikat klart avslutade vi dagen med ett sök i den vattenfyllda vassen.  Passade på att lägga ut 4 dummy i kanten och på berget samt två dummy ute i vassen innan vi gick tillbaka till andra sidan och skickade genom vassen från samma ställe som LRM.  Det var betydligt mer vatten idag och Ebba försökte hitta bästa vägen i det höga gräset.
Vi skickade hundarna varannan gång där Ebba började.  Hon tog den närmaste och kom snabbt in igen. Därefter Svante som plockade in den andra som oxå låg i vassen närmast.
Ebbas tur igen. Oj nu kunde Svante inte hålla sig på mitt sökkommando utan båda hundarna gav sig ut. Genom vassen och upp på andra sidan. Svante hittade en dummy och vände hem. Då vände Ebba oxå hem tomhänt.
Skickade om henne och nu blev det en rasande fart ut. (var väl orolig att Svante skulle komma igen ;D ) Kom in med en uppe från berget och fick gå ut en gång till. Nu blev det en tvekan av okänd anledning (kanske var jag otydlig och hon trodde det var Svantes tur ?!?! ) Skickade om och hennes tredje kom in. Avslutningvis hämtade Svante in det sista riktigt, riktigt snyggt och både jag och Gunilla var nöjda med hundarna.


 
                                                                      Svante.


 


Oj vad tiden går fort när man har trevligt !! Tre timmar försvann i rasande fart och det blev dags att vända hemåt.  Märktes att hundarna kände igen varandra idag och trivs tillsammans. Leker gärna när man får men jobbar bra tillsammans.


 
                                             Dags för hemfärd.  Idag åkte vi gemensam bil.



Kommentarer
Postat av: Brorsan Eddie med matte

Tänk du syrran att vi kan apportera så bra numera, jämfört med hur vi bar oss åt för några år sen =)

...fast jag gjorde kanske lite som Svante igår då när jag tyckte det var onödigt att lillsyrran skulle få hämta både markering o linjetag när jag VEEET att jag hittar dem snabbare... husse var liiite sur på mig då men när jag sen gjorde snyggaste avlämningen på hela passet på den tjuvade markeringen så mildrade jag hans humör en aaaaning ;) fiffigt va?

Nospussar o bus från oss till Er <3



_______________________

I have added cool emoticons to this message.

To see them go to http://x.exps.me?da812353393c21fd483d71fc03ab3b76

2011-09-08 @ 09:09:23
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0