Året 2011 (första hälften)

Då har 2012 redan tickat igång och jag har försökt mig på en sammanfattning av året som gått.
Alltid roligt att blicka tillbaka och minnas alla härliga, roliga och spännande stunder.
Men attans vilken tid det tar att få allt på pränt !!!! Speciellt om man som jag vill ha en
massa bilder med ;D
Nu är första 6 månaderna klara, resten få komma vartefter när jag tar mig tiden
att sitta vid datorn. Så här är det vårt 2011 !!








Kung Bore höll oss i ett järngrepp även denna vinter. Vilket innebar konditions-
träning för både Matte och hundar i all snö.  Många utflykter blev det både till fots
och på skidor. Både ensamma och i sällskap med goda vänner.  Ett antal
vandringar runt Ågelsjön men även här hemma gjordes. En del apportering
blev av trots all snö och månaden avslutades med vänstervarv och Open Show
i Linköping för Ebba och mig








Vintern håller sig kvar även om våren gjorde ett litet tappert försök i mitten av månaden.
Vi går Tävlingslydnadskurser för Ingela och tränar på både ute, inne och i ridhus (skönt när
snöstormen ven runt knutarna)
Fortfarande många och långa promenader i snön och ett och annat apporterings-
tillfälle.  Mot slutet av månaden bär det av till Växjö för att fira dotterns födelsedag.







Vintern hänger sig kvar men våren pockar mer och mer på uppmärksamhet.
Månaden börjar med lydnadsträningstävling i Fyllingarum. Ebba startar klass I
och Millie provar klass II med ett 1:a pris som resultat.
Apporteringsträningen går oxå vidare liksom alla våra promenader och utflykter.
Mot slutet slutet av månaden dyker det upp en ny bekantskap när Lilla Musse
flyttar in hos min bästa vän.









Våren kommer med buller och bång !!!!! Badsäsongen sätter igång redan den 2 april.
Vi fortsätter kursa i tävlingslydnad och ägnar oss åt en hel del apportering.
Vår älskade Rufus drabbas hastigt av en aggressiv lunginflammation och lämnar oss
den 7 april.
Påskhelgen startar grillsäsongen och bloggen "Goldengodis" ser dagens ljus efter
att gamla bloggen försvunnit ut någonstans i cyberrymden tillsammans med BlogTown.
Värmebölja drabbar oss. (tur det finns vattenkar i kohagen till sjön).
Goldenklubben förlägger en samträning här i Gårdeby och vi blir ett lagom gäng.
I slutet av månaden drar vi igång viltspårsträningen och börjar en kurs i Rallylydnad
hos Monica på "mms-coaching" i Östra Ryd.








En himla massa viltspårande blev det under månaden !!! Vilket sedan resulterade i
en av årets absoluta höjdpunkter : När Millie och jag deltog i uttagningen till viltspårs SM.
Nu resulterade det, tack och lov, inte till att vi kvalificerade oss men Millie gjorde en av
sina absolut bästa insatser i spårskogen och jag lärde mig mer än jag någonsin gjort tidigare.
En fantastiskt dag på alla sätt !!!!
Ebba och jag jobbade hårt med lydnaden för att äntligen försöka få till ett Lp I. Två tävlingar
gav dock endast 146p och 2:a pris på båda.
En annan av årets höjdpunkter gick oxå av stapeln, nämligen Combines årliga kennelträff.
En massa trevliga människor och en massa trevliga hundar.










Sommaren är här och månaden startar upp med att Millie och jag debuterar i
lydnadsklass II på tävlingsplan. Vi nollar två moment men jag är kanonnöjd med övriga poäng
Slutresultatet blev dock ganska uselt och vi slutade på 117,5 p och en 4:e plats.
Vi tränar apportering, badar och åker på utflykter.
Yngste sonen tar studenten.






Fortsättning följer .............                                                                                                           





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0