Bordet





Uppe i "våran" skog finns det en liten rastplats med bord och bänk.  Har ingen aning om var det kommer ifrån egentligen. Vad jag vet har den funnits där "alltid".  Här brukar vi alltid stanna en stund och hitta på roliga saker, träna eller kanske ta en fika därför har hundarna alltid bråttom hit.  Oftast springer de långt i förväg och sitter sen och väntar uppe på bordet när jag kommer.

För ganska länge sen försökte jag mig på att få hundarna att räcka "vacker tass" samtidigt medan jag tog kort. Sen utökade vi svårigheten till att "sitta fint".  Lite klurigt var det framförallt med timingen. ;D Men vi lyckades få till det.

Sen har vi inte försökt något mer på evigheter, säkert ett halvår eller mer. Visst kom hundarna ihåg precis vad vi höll på med även om Millie ibland försöker komma undan med att vara så söt hon kan medan hon gör så lite som möjligt för så stor belöning det går.  Ganska bra strategi om man frågar henne !!!! Men det funkade inte idag.


 
                                 Tass erbjöd båda direkt när det fanns belöning i sikte !! ;D
                       (de sitter faktiskt kvar uppe på bordet fast det inte riktigt syns på bilden)


         
                                                 Ebba kom ihåg och erbjöd själv även "sitt fint"


       
                             Nja räcker det verkligen inte med "vacker tass" ????? tycker Millie.



                                                     Titta jag kan ju jättehögt !!!!!!!!!! 
                                          Ebba suckar : det kommer aldrig ge belöning !!!




                                                        Okej, Okej jag gör väl då !!!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0