Bra start





År 2012 har sparkat igång riktigt bra !!!!  Igår tog vi en långpromenad ner till sjön tillsammans med grannen Maria och hennes labbar Bella och Abbe.  MYCKET prat men även lite träning då jag ändå bar med mig tre dummysar i handen. ;D  Blev ett par långa markeringar var för Millie och Ebba som båda fixade bra.  Lägger en del fokus på att Ebba ska skynda sig tillbaka. Liiite triggad blir hon och då är det gränsfall att hon tjuvar men när jag får den effekten jag vill och hon annars har mycket bra stadga får det vara så.


Även idag stod det hundträning på schemat. :D  Johanna och Majken är hemma i Sverige över julen och dem ville vi ju sååååå gärna träffa innan de vände tillbaka till Norge igen !!!!!


       


Kl. 10.00 hämtade vi upp dem för vidare färd mot Klinga där även Annelie med grabbar mötte upp.  Först en runda med hundarna, fika och lite babbel innan det var dags för lite apportering.



                                                        Mycket att nosa på !!!! ;D



                                                          Millie hittade en fin pinne............



                                                 ..........  som var jättegod !!!!



Vi tog ut hundarna en och en och Ebba blev först ut.  Några markeringar och osynligt linjetag på känd plats. Hon löste uppgiften bra men jag kunde gjort ett bättre upplägg så lite missnöjd med mig själv är jag allt.


Därefter var det Millies tur.  Passade på att köra med två kastare när jag hade chansen.  Blev ett par lite längre markeringar sedan kastade Johanna en dummy och Annelie en. Johannas dummy skulle hämtas först och medan sedan Annelies hämtades la Johanna ut ett dolt linjetag.  MYCKET nöjd med Millie idag. Vi jobbar mycket med att hon ska lyssna på mig och inte köra fullt ös för egen maskin. Funkar jättebra. :D


Sen väntade mina tjejer i bilen medan jag kastade åt först Majken och sedan Martin.  Tyvärr hann vi inte mer då Johanna hade tåget till Norge att passa men superkul att hinna ses några timmar i alla fall.
Trots att vi hade soligt väder tyckte kameran inte alls att det var tillräckligt ljust inne bland träden så fotandet blev det inte mycket med :(  lägger ändå in några bilder som jag tyckte blev häftiga trots usel kvalite.



                                                          Ebba hämtar en markering.



                                                 En till........... lite rishögar här och var ;D 



                                                  Jodå, Ebban kan skynda sig tillbaka!!!!! :D



                                            Majken plockar upp en markering i farten.



                                            Majken är oxå bra på att skynda sig tillbaka. ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Kul att ses!! Om några månader får vi försöka ses igen =) Kram

2012-01-05 @ 05:59:28
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0