Tisdag


 


Idag har vi tränat vidare på rallylydnadsskyltar.  Utomhus idag för bättre svängrum. :D Just nu går jag igenom alla skyltar i nybörjarklassen för att kolla var vi står. Detaljträna kommer vi göra mer när alla skyltar gåtts igenom.


idag var det dags för "sitt framför"-skyltarna.  Gick riktigt bra !  Första gången vi gjorde dessa moment (på vår kurs för snart 1 år sen) tyckte hundarna det var väldigt märkligt att från fotposition fortsätta och sätta sig mittemot matte. Men de kom ihåg bra och vi har hållt det vid liv lite nu och då.


                                             

Här är det ingång till höger dvs gå runt matte bakom och komma i fotposition och sedan fortsätta tillsammans framåt.  Vi varvade även med ingång till vänster.
Det här var lite knepigt tyckte Millie att man inte skulle sätta sig vid ingången så jag körde nästan bara den här skylten med henne.


                                             


Vid den här skylten däremot är det en halt efter ingången innan man fortsätter banan.  Som sagt det hade Millie alldeles för lätt för så den testade vi bara en gång. Även den här gjordes med ingång vänster förstås. 

Ebba  tyckte inte det spelade så stor roll om vi körde med eller utan halt. Hennes bekymmer är höger ingång dvs. ingång bakom Matte då jag inte kört med den ingången i lydnaden som jag gjort med Millie.

Så nu vet jag vad detaljträningen blir gällande dessa 4 skyltar. :D



 
                                Så var det premiär för årets semlor !!!!!!!!!!!!!!! MUMS !!!!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0