Miniträning






I stort sett all vår träning sker lite nu och då under våra promenader (bortsett från när vi åker iväg och tränar med andra)
Idag fick jag dock för mig att köra ett mer regelrätt träningspass ute i hästhagen. Visserligen ett minipass men nog så lyckat och effektivt. :D


Tanken var mest att köra lite Rally med Ebba och då framförallt det man använder koner till dvs. spiral och slalom.
När konerna ändå var framme blev det först en ruta till Millie. Tror det är sisådär en 4 - 5 månader sen jag skickade henne till en ruta. Gjorde två tävlingsmässiga skick som var klockrena 10:or (eller 12:or om det funnits)


När Millie ändå var i farten testade vi av inkallningen oxå.  Kunde varit en 10:a med den farten om det inte varit för att Millie satte fart långt innan jag gett kommando ;D  Bara göra om och försöka göra rätt. På tredje försöket lyckades det !!!!


Avslutningsvis körde vi även en fjärr som funkade kanon !!! Till stor del tack vara superbelöningen hemmagjord köttfärspizza gissar jag.


Sen var det Ebba tur, som blivit lagom ivrig av att ha fått vänta. Inga problem alls med att försöka kika på konorna utan fullt fokus på Matte rakt igenom.
Körde spiral vänster och höger samt slalom både enkel och dubbel. Vi hann även med lite träning av "sitt framför" med fokus på att hamna så rakt som möjligt.
Mycket duktiga tjejer idag så nöjda avslutade vi dagens lilla micropass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0