Rally





Eftersom Brita tävlade igår var Rallykursen flyttad till idag istället.  Åkte med Ebba själv och Annelie kom inte heller, så idag kände jag igen min Ebba. Hon som kan vara tyst, fokuserad och följsam. Se där fick jag mina misstankar bekräftade, att ALLT är Annelies fel !!! ;D

Nu gör det mig inte ett endaste dugg att hundarna flippar ut fullständigt när vi åker på saker tillsammans med Annelie och grabbarna för vi vill för allt i världen inte vara utan våra bästa vänner !!!!


Vi var inte så många idag så det blev mycket tid att jobba på.  Först lite repetition av förra veckans skyltar samt genomgång av några nya. De nya blev "spiralen", "stopp, ett steg fram,stopp två steg fram, stopp tre steg fram" samt "ett,två,tre steg bak"  Spiralen behöver vi träna mer på. Ebba tappar lite fokus när det kommer koner som vi ska kliva runt. Men med pannkaka i fickan och träning gick det bättre och bättre :D

Brita hade satt upp två "områden" där man kunde träna de nya skyltarna och sen avslutade vi med att gå två olika banor.  Banorna gick vi en och en och var publik åt varandra. Så himla kul att se hur duktiga alla blivit och hur mycket det går framåt för alla.


På första banan blev Ebba sist ut.  Tyckte det gick riktigt bra !!! Själv koncentrerade jag mig väldigt mycket på mitt fotarbete. Att samla ihop fötterna i varje moment och gå tydligt.
Tyckte inte vi hade några större bekymmer med någon av skyltarna även om vi inte har någon 100-poängare.


Därefter körde vi den andra banan.  Medan vi gick igenom banan och gick banvandring fick Ebba träna på "platsliggning" vilket hon gjorde så bra !!! :D
Den här gången gick vi som ekipage nummer två då klockan drog iväg och jag ville hem och sova inför nattens jobb.  Nu märktes det att Ebba började bli trött. Något mer ofokuserad men inga större fel nu heller så jag är verkligen supernöjd med dagens kurs !!!

Dagens två bilder har jag varit inne på Britas blogg och norpat. ;D 




"Steg bakåt" gör vi här och Ebba är sugen på dagens belöning, pannkaka !!



Kommentarer
Postat av: Annelie

Lena!!! Inte är det mitt fel att doggarna blir helt knas när vi ses, det kan jag absolut inte tro!

2012-03-13 @ 07:57:14
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0