Lite träning






Underbart väder så idag tänkte jag starta upp sommarens stora projekt: -vattenavlämningar- !!! ;D
Bestämde mig för att hålla till nere i grustaget så vi fick en skön promenad oxå.


Båda hundarna med och ingen bil då blir det lätt lite stirrigt, båda vill ju helst vara först och bäst !!! ;D  Nu är de ju vana vid att i stort sett alltid vara med båda två. Jag är inte alltid särskilt strukturerad och ordningsam men det brukar lösa sig ändå.
Att vänta på sin tur är inte det största bekymret utan mer att den som får jobba blir så glad och uppspelt att det lätt blir lite överslag i hjärnkontoret.  Millie hon gör fort och fel och allt på en gång och Ebba vet inte riktigt vilket ben hon ska stå på.

Även om jag är ganska ostrukturerad är jag i alla fall oftast ganska lugn och tålmodig så efter stund lugnar allt ner sig så vi får lite ordning på arbetet.  :D




                                   Ebba i badet. (kameran var inte med under själva träningen)


Tyckte det gick riktigt bra för Ebba så det kommer nog lösa sig med tiden.  Svårast har hon för att låta bli att hysteriskt åla sig runt på marken för att torka sig när hon lämnat av dummyn. Än så länge stod jag bara allra längst ner vid vattenkanten och tog emot.




                                                    Spanar efter korpen.........




                                 ........ med vinden i öronen kan jag snart flyga ifatt den !!! ;D







Millie vill helst lägga ner dummyn och skaka sig först innan hon kommer och gör en fin avlämning.  Annars är hennes allra största bekymmer stadgan vid vattnet. Helst vill hon bara studsa ut i vattnet och stå där och vänta medan man kastar. Sen tjänar man ju massor med tid om man börjar simma redan innan dummy landat !!! ;D

Vi jobbade på både avlämning och stadga och jag tyckte nog vi fick till det riktigt bra efter en stund.




                                             Man får ju en himla massa vatten i öronen......




                                          ........... som man måste skaka bort. :D








Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Vilka fina bilder! :-)

2012-05-10 @ 22:52:03
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0