Frisim 1

 
 
 
Idag var det dags för vårt första frisim där vi skulle klara oss alldeles själva. Simon är med och hjälper mig tack och lov för vi har inte riktigt fått rutin på allt ännu. :D
 
Upplägget blev att Millie fick simma först.  Hon hade ju uppehåll sist och har inte simmat på två veckor så tanken var att köra 7 + 7 + 7 min som senast.
Hon blev sååååå himla glad att få bada igen !!! Hon simmade på för fullt och jag behövde inte göra ett dugg. Bestämde att öka på tiden lite när hon var så på hugget. Det blev 8 + 8 + 8 min med kort paus emellan.
 
 
 
                                               Sååå skönt att få simma igen !!!
 
 
 
                                     Vänstersvängarna går numera som på räls utan hjälp
                                                och det blir inte fel en ända gång !!
 
 
Andra "passet" eggade jag på lite extra så hon fick ta i ordentligt !! Sen avslutade vi med sista "passet" i lugnt takt då hon bara fick njuta. Herregud vad hon älskar detta att simma !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
                                           Paus på rampen för gladaste Tjejen !!!!!!!! ;D
 
 
 
 
                                                          Varvar ner och bara har det skönt !!
 
 
 
                                                   När blir det min tur tro ?!?!?!?
 
 
När Millie var stretchad och klar hade vi en hel timme kvar till Ebba. Kändes skönt att inte behöva stressa.
Nu är ju Ebba inte alls lika bekväm med här att simma som Millie.
Hon är väldigt skeptisk och undrande till vad det hela går ut på egentligen. Inga problem alls att gå i vattnet. Det gör hon mer än gärna men sen verkar hon inte riktigt ha förstått att uppgiften bara är att simma fram och tillbaka, igen och igen och igen.
 
Hade med två egna leksaker. Vi började med ett flexikoppel och att hon fick ha en leksak i munnen medan jag använde den andra att locka med. Det gick skapligt bra och vi körde 4 min innan vi tog paus på rampen en stund.
Andra "passet" däremot gick inte alls lika bra. Vändningarna började strula och då ville hon till mig och började försöka klättra på kanten. Fick lite trassel på flexikopplet och tog in henne vid bassängkanten för lite vila och att trassla ut allt. Det här passet blev bara 2 min.
 
Bestämde att vi skulle köra med två linor för att försöka få lite flyt och förhindra att det strulade.  Nu funkade det mycket bättre och sista "passet" blev 5 min där vi fick lite rytm i det hela innan vi avslutade för idag.
Trots regnbyxor var jag totalt genomsur så till nästa vecka får det väl bli hel regnmundering på !! ;D
Men träning ger färdighet och nästa vecka provar vi lite nya strategier så ska vi nog få till det.
 
Simon försökte fota lite även på Ebba men jag behövde hjälp nästan hela tiden så kameran fick vi lägga åt sidan. Timmen vi hade kvar till Ebba försvann i nafs så innan hon var torkad, stretchad och klar blev det lite stressigt på slutet när jag skulle hinna städa. Skönt att Simon kunde ta på täcken och gå ut iväg med hundarna under tiden
 
 
 
                         Inte lätt att förstå sig på det här med att simma tycker Ebba..........
 
 
 
                           ......... med leksak i munnen drar hon sig gärna till rampen.
                                    Här är det dock dags för paus och sen åkte 2 linor på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0