Dirigering

 
 
 
 
Dagarna rullar på.  Ebba och jag har varit iväg på några apporteringsträningar. Ett par gånger på fält här hemma i Gårdeby. När vi är flera lägger jag mest fokus på avstånd och terräng samt att jag själv ska hålla ordning runt fötterna.
Tycker i alla fall att Ebba sköter sig bra. Inga större konstigheter, gör bara Matte rätt gör Ebba vad hon ska ;D
 
 
När vi går våra egna promenader blir det oxå en del träning och där har vi påbörjat lite dirigeringar.  Jag har i princip inte gjort det alls med Ebba tidigare. Ja, förutom linjetag då som ju oxå är en dirigering men nu tänkte jag mer på stoppsignal, ut-tecken samt höger och vänster.
I stort sett varje promenad lägger jag in ett kort, kort minipass med teckenträning. Mest har vi fokuserat på ut-tecknet.
 
Idag var Annelie och grabbarna här och innan vi avslutade dagens pass kollade jag av vad Ebba kunde med lite mer störning......och Annelie fotade en sekvens när vi gör ut-tecken.
 
 
 
                          Dummyn är utställd ca 5-10m bakom och Ebba sitter och väntar medan jag går
                                                    10-15 m och ställer mig framför.
 
 
 
                                                         Nu snart säger Matte nå't !!!! ;D
 
 
 
                                             Uuut !!!!  Ebba vänder innan rumpan knappt lyft. :D
 
 
 
 
 
 
                                                                       Där var den !!
 
 
 
                                          .............. och här kommer den !!!
 
 
Summa sumarum är jag jättenöjd med Ut-tecknet även om vi kommer fortsätta jobba vidare med det. Resten har vi inte kommit så långt med och där ska vi träna själva ett tag till. Främst lite extra fokus på att befästa stoppsignalen bättre och sen de övriga tecknen. Känns som det kommer gå bra och Ebba tycker det är kul med lite nya övningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0