Augusti

 
 
Redan mitten av Augusti men ännu tycker jag allt att det är sommar. Framför allt är det fortfarande varmt i vattnet och vi passar på att bada och simma så mycket vi kan :D
 
Idag kom Johanna och Tjejerna hit igen för simträning med båten. Mörka moln på himlen blandat med solsken. Hörde ett åskmuller precis när vi kom men det drog snabbt förbi så vi skyndade oss att sätta igång då det verkade vara mer på G.
Prio 1 var att hinna med Majken och Millie som bäst behöver simtränas. Om vi hann med skulle Ebba simma genom att få några långa markeringar.
 
 
Majken blev först ut och idag var det vindstilla och gick jättebra.  Därefter Millie och då kom det en liten regnskur men det var inget som bekymmrade oss så länge åskan höll sig borta.
Millie fick simma 6 - 6 - 5 min med någon minuts paus på land emellan. Tyckte hon tog i och simmade på bra. Lite trött blev hon allt oxå.
 
 
Därefter var det tänkt att bli Ebbas tur men då satte Tor igång att mullra, på två håll t.o.m. så det fick räcka med simmandet för idag.
Vi bestämde oss istället för några markeringar på land för hennes del. Ett par enkelmarkeringar, ett långt linjetag och sedan en dubbelmarkering på samma ställe där enkelmarkeringarna gått. Tyckte det gick bra men ibland kan det som vi förare tror är superlätt visa sig vara riktigt svårt. ;D
Linjetaget ville jag ha SPIKRAKT och bestämde mig att börja om ifall det svajade iväg. Längden var ca 80m och jag skickade om två gånger, då jag gick några steg framåt, innan jag var nöjd.
Den avslutande dubbeln känner jag mig riktigt nöjd med !!!!!
 
 
Sen blev det fika, babbel och även en liten promenad innan vi åkte hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0