Mitt i veckan

         
 
 
Idag blev det träning mitt i veckan här hemma i Gårdeby. Yvonne och jag mötte upp Annelie och Birgitta nere i grustaget sen fortsatte vi ner till sjön.
Det blev rastning och träning i olika omgångar beroende på vilka hundar som behövde komma ut en och en eller inte.
 
Millie fick komma ut och köra ihop med Spike. hade ingen planering alls eftersom Millie egentligen bara skulle simträna. Vi hängde på Yvonnes övningar.
Först blev det markeringar uppe på land där Spike först fick köra tre st. innan det blev vår tur. Första markeringen hamnade dold nere i en svacka och jag tyckte nog hon letade runt lite väl mycket, men kanske var det dåligt med vittring för jag tror näsan var på. De andra två var inga problem.
 
Därefter blev det några vattenmarkeringar, samt en störningsmarkering på vatten där en markering på land skulle hämtas först. Kanonfint jobb av Spike !!!!!!
Millie däremot hade VÄLDIGT svårt att vända bort från vattnet och det slutade med att hon tjuvade den i vattnet först ändå........oooops..... Bara att göra om och göra rätt och vi lyckades !!!
 
 
Pga löp blev Ebba ensam sist ut på dagen. Nu blev det att jobba vidare med dubbelmarkeringar (eller egentligen är det ju minnet vi tränar som inte riktigt verkar hänga med eller om dummyn som ligger kvar därute inte är tillräckligt motiverande ?? ) Hur som helst tyckte jag att vi fick till det bra och en hel del hänger på Matte.
Verkligen guld värt att ha träningskompisar som ser och hjälper till att lösa saker!!
 
Blev även ett flertal dubbla på vatten, vilket funkar mycket bättre då det är mer triggande gissar jag.
 
Fika, babbel och mycket annat blev det oxå. trötta och nöjda vände vi inte hemåt förrän framåt kvällen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0