Vhenasjön

  
 
 
"Regnet det bara öser ner....." !!!!! Äntligen kom vädret som jag gillar och vi drog iväg på långpromenad till Vhenasjön tillsammans med Annelie och grabbarna.
Smådroppade bara lite i starten och ändå väldigt varmt. Orkade inte packa på mig regnkläder utan vi traskade iväg ändå.
På vägen ner till sjön sprang hundarna och rastade sig och busade. Ett antal dummy var medpackade, för visst kunde vi väl passa på att göra något skoj på vägen !?!?! Det blev ett antal linjetag utlagda som skulle få hämtas in på hemvägen. Men först skulle det bli bad, fika och babbel nere vid vattnet. Hade även tänkt mig en hel del fotografering men strilandet ökade tills det spöregnade ganska rejält.
Nu räds ingen av oss lite vatten från ovan utan vi njöt av en härlig utflykt även om kameran fick vara ute sparsamt.
 
 
 
 
 
 
                       Mina godisråttor alltid på språng när någon (läs Annelie) stoppar handen i fickan.
 
 
 
                                                                Tittut i buskarna !!
 
 
 
                                                                 Gruppfoto !!! ;D
 
 
På hemvägen fick hundarna hämta in de utlagda linjetagen i hällande regn. Tror det blev lite svårare än vi räknat med, och trots att vi snitslat alla 8 platserna höll vi på att missa en och fick gå tillbaka.
Alla kom i alla fall in till slut och jag är nöjd med Tjejernas insats.
 
Efter tre timmar i spöregn kan jag säga att vi var mer än dyngsura när vi kom till bilen. Blev att ta av allt, för att ens kunna sitta i bilen, och köra i trosorna hem !!
 
 
 
                                                 Mitt favorit väder !!!!! Regn och rusk !!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Siriosmilla

Tur att det finns några som uppskattar regn!

2013-08-10 @ 18:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0