Simning 21

 
 
Den här veckan fick vi in två simtider så idag var det dags igen.  Idag körde vi både utan flytväst och klämde i med lite Jetstreamer.
 
Först värmde vi upp med 12 min utan flytväst. Ökade på tempot och körde även lite snurrar och åttor. Millie tvekar en liten aning att gå i vattnet undrar om det beror på att hon är van att man inte får hoppa i utan flytväst  ??  ;D
 
 
 
                                                                  Lite "snurra runt" !!
 
 
Efter uppvärmningen blev det en kort paus och på med flytvästen innan vi körde igång med streamern. Körde 2 min på, 2 min av, 2 min på, 2min av, 2 min på. innan vi avslutade med 8 min. nedvarvning i lugnt tempo.
 
 
 
 
 
Tanken med simningen är ju att det ska vara friskvård för att förebygga nya skador samt skonsam fysträning. Därför brukar vi bara göra just det, SIMMA och inget annat. Visst kan jag ha med en leksak för att öka på tempot ibland men inget bus och lek, Millie tycker det här är så skönt och roligt ändå. Så roligt att hon ibland busar till det alldeles själv..... ;D
 
 
 
                                                      En liten Bus-Iller i bassängen !!
 
 
 
                                  ....men annars simmar vi mest på, lugnt och sansat. :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0