Water Treadmill

Idag har Ebba och jag varit iväg på något riktigt roligt.  Vi fick möjligheten att få prova på Water Treadmill.
 
Lite orolig var jag att Ebba inte skulle våga gå in i "glasburen" och tycka att det hela var för läskigt men det gick jättebra !!! Båda hundarna fick följa med och Millie tar det som vanligt hellt coolt, springer runt hela lokalen och skuttar in i Treadmillen innan man ens hinner säga åt henne. ;D Men nu var det inte hennes tur idag utan Ebba som skulle få chansen att prova på något nytt.
 
Och Ebba var minsann rätt cool hon oxå. En liten tvekan uppför rampen och lite undrande när vi stängde om henne men inget konstigt att vattnet fylldes på eller att bandet började rulla. Hon började direkt trampa på. Lite stressar hon alltid upp vid nya saker men svansen viftade på och vi kunde även prova på att trava lite och hon sprang på så rakt och fint. Ett par gånger ville hon till matte och försökte hoppa upp med fram tassarna men det gick ju inte så bra när bandet rullade på ;D  5 min. sammanlagt blev det på bandet innan vi slutade för idag.
 
Efter bandet blev det 15 min på vibben. Ebba kunde inte riktigt slappna av så pass att hon lade sig ner men verkade rätt nöjd med att sitta och "darra"
 
Pernilla kände även igenom henne och hon har ett kort steg med korta muskler där bak samt väldigt spända ryggmuskler. Nu har vi bokat ett första besök nästa vecka för en ordentlig genomgång och upplägg av träningen sen kör vi igång för jag tror det här kommer passa Ebba kanonbra !!
 
Tusen, tusen tack Pernilla på Alpha Ohm för att vi fick möjlighet att prova detta !!!!!!!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0