Jet Streamer

 
 
 
Simning idag igen !!! :D  Rätt skönt när det mest är isigt och skitigt ute, men Millie hann ändå hänga med på en långpromenad på förmiddagen.
 
 
Idag var vi, för en gång skull, ute i väldigt god tid och kom till simmet nästan en kvart för tidigt. Först en snabbkiss men sen ville Millie in i badet !!!
Eftersom badet var tomt kunde vi sätta igång direkt och fick lite extra tid.  :D 
 
 
Så idag körde vi 20 + 20 min med 2 min paus emellan.  Idag provade vi oxå på Jet Streamern för första gången. Körde 5 min i första passet och sen 5 min även i andra passet. Inget konstigt tyckte Millie utan simmade på i motströmmen.  Däremot blev det till att lära sig att hålla sig i mitten av bassängen och inte utmed kanten.
När Millie började simma då i höstas lärde jag henne simma utmed kanten för att det skulle gå lättare att vända åt rätt håll, vilket hon hade svårt för i början. Men nu gällde det alltså att simma på mitten där Streamern sitter.
 
 
Millie följer ju mig när hon simmar både på min röst och var jag är så det blev för mig att vara lite snabb i benen och ställa mig mitt på ena kortsidan, säga åt Millie att vända och sedan springa till mitten på andra kortsidan så hon kunde simma rakt mot mig.
Funkade jättebra och Matte fick lite motion på köpet ;D 
 
 
Märktes allt lite skillnad att vi idag simmade hela 40 min varav 10 min med Streamern på för första gången, inte så Millie blev flåsig precis (bara Matte som blev) men ändå så hon fick ta i mer än vanligt.
 
 
 
                              Här utmed kanten har Millie lärt sig att simma från början.......
 
 
 
                              .....men med Streamern på blev det att simma ute på mitten.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0