Alpha Ohm 2

Idag var det dags för andra besöket på Alpha Ohm. (om vi inte räknar med när vi fick komma och prova på) Även idag var det Cissi som tog hand om oss.
 
Pratade lite om hur veckan har varit och Cissi kände igenom Ebba innan körde vi igång bandet. 
 
Riktigt, riktigt bra sprang Ebba idag och Cissi ökade på tiden. Började i skritt för att sen öka på i trav. Det blev trav 8,5 min och sen några minuter nedvarvning i skritt.
Ebba blev rejält trött men blev inte "svajjig" i bakdelen på slutet (som sist). Idag märktes inte heller någon sidoskillnad när hon började bli trött så det känns som framsteg !! Därefter stretchade Cissi henne och tyckte allt kändes bra. Lite mer avslappnad idag men det kan ju oxå bero på att hon känner igen miljön nu.
 
Vi avslutade med 15 min. på vibben och idag låg hon ner. Visserligen för att jag sa åt henne men det märktes att hon var helt klart mer bekväm med hela situationen idag.
 
Vi ska nu köra vidare som tidigare här hemma men eftersom jag inte märker någon skillnad alls hur hon går med och utan viktmanschetterna bestämde vi att öka vikten från 30 till 40 gram på varje ben.
 
Nästa vecka ska jag försöka få med mig Simon som fotograf så jag får lite bilder från TreadMillen och Vibben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0