Alpha Ohm

 
 
 
Idag var det äntligen dags för Ebba att träffa Cissi på Alpha Ohm och få en genomgång och sätta igång hennes träning på Water Treadmillen.
 
Först blev det en himla massa kläm och känn. Precis som Pernilla tyckt tidigare har Ebba spända ryggmuskler och korta lårmuskler.
Så nu har vi gjort ett träningsupplägg för 4 veckor framåt till att börja med.  Varje torsdag ska vi in till Cissi och springa på bandet. Sen blir det en hel del övningar hemma där emellan.
 
 
 
                          Ungefär vid pilen och någon dm bakåt på ryggen är Ebba spänd och stel.
                                          Det ska vi nu försöka mjuka upp och träna bort.
 
 
När Cissi klämt och känt klart ver det dags att kliva upp på gåbandet.  Inga problem och vi kunde köra i både skritt och trav. Några gånger försökte Ebba hoppa upp med frambenen på kanten (precis som sist) annars klev hon på bra. Vi började i skritt en stund (vet tyvärr inte tiden) därefter trav innan vi saktade ner till snabb skritt och till sist vanlig skritt. Mot slutet blev Ebba trött och då kunde man se att hon började svajja lite med baken och även hade lite jobbigare med vänster sida än höger.
 
 
         
                                             Såna här fina viktmanschetter köpte vi med hem.
 
 
Nu kommer jag skriva varje dag vilken träning Ebba fått som en liten träningsdagbok så jag har koll på vad vi gör och hur det förhoppningsvis går framåt.
Så här kommer upplägget se ut de kommande 4 veckorna :
 
  • En gång per dag :  koppelpromenad med viktmanschetterna. (20 min uppvärmning utan manschetterna, öka 5 min per dag upp till 20 min med manschetterna på, avsluta med 20 min nervarvning utan manschetter). Streching
  • En gång per dag :  Promenad "off-road" i skogen. Balans -och kliva över-övningar. Spring i trav och galopp utan koppel. Streching
  • Efter varje promenad : Kliva ett par varv över stegen.
  • Träna in lite nya trix med fokus på bakdelskontroll
  • Varje torsdag :  Water Treadmill inne på Alpha Ohm.
 
 
 
                                              ....... allt under överinseende av Millie !! ;D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0