Klinga

Som vanligt lördagsträning idag.  Lite gråmulet och regnigt men vad gör väl det en härlig höstdag. ;D Vi samlades ett gäng uppe i Klinga och planen var ett liknande upplägg som sist vi var här, nämligen "Walk-up" fast på linje efter varandra.
 
 
Många hundar som skulle vara med och då är det svårt att hinna med att ha två hundar. Så jag och Yvonne åkte en timma tidigare för att köra Millie och Spike. Även Gunilla dök upp tidigare och körde Svante.
Började med att lägga ut ett stort sök med 12 dummy medan hundarna satt och tittade på. Sedan gick vi över på andra sidan om stigen, ställde upp oss i en stor triangel och kastade enkel markeringar till varandra. Kanon duktiga hundar !!!!!
Innan de övriga kom skulle även söket hämtas in. Turades om att skicka hundarna växelvis. Mycket nöjd med Millie där som hämtade in sina fyra fint !!!
 
 
Kl. 11.00 hade hela gänget samlas och vi drog igång den planerade träning. Tre som körde hund och tre som agerade kastare på var sida om stigen. Vi började först med fotgående och lite uppvärmning på vägen upp i skogen och sedan markeringar på tillbaka vägen.
Ebba var alldeles för mycket uppe i varv och jag kände mig inte alls nöjd med dagens träning !! Visserligen gjorde hon vad hon skulle och hämtade sina markeringar men där emellan var hon alldeles för uppskruvad och jag hade ingen bra känsla.
Tyckte det var ett bra upplägg som borde ha kunnat bli himla bra träning men så kändes det inte alls.
 
Nåja sen fick jag vara kastare till de andra och fika i regnet hanns förstås med. Och hur det än gått är det alltid härligt att ha fått varit ute i skogen hela dagen och träffat träffat trevliga människor så det kändes nog rätt bra trots allt när vi åkte hemåt i mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0