Lång dag

Oj vilken lång dag det blev idag. Tror faktiskt aldrig hundarna varit så trötta som när vi kom hem framåt kvällen.
 
Vi började dagen med ett besök på Alpha Ohm kl 10.00.  Ebba fick börja på vattenbandet. Idag fyllde Cissi på rejält med vatten (mesta vi haft hittills tror jag) Jobbigt att hålla balansen och koncentrera sig i allt vatten sa Ebba men sprang på bra i drygt 7 min. och sen skrittade fint i 3-4 min. Duktig Tjej !!!
 
Därefter var det Millies tur. Även hon fick hög vattennivå och fick ta i rejält. Något stel i början som släppte snabbt och även hon sprang på fint i drygt 7 min. och sen fin skritt i några min.
Efteråt somnade båda skönt på vibben.
 
När vi var klara på Alpha Ohm åkte vi hem till Annica för att fika och vila en stund innan vi skulle träffa Annelie och grabbarna.
Så mycket vila vet jag inte om det blev då hundarna blir alldeles tokigt glada i Annicas katter och att vara och hälsa på Annica.
 
Efter någon timme drog vi vidare till Skiren där vi mötte Annelie och grabbarna för en promenad. Fikat var packat och ett par timmar strosade vi runt sjön. (Attans vilken dålig kondis jag har upptäckte jag) Tror vi haft alldeles för lite riktiga långpromenader sista tiden ;D
När vi kom tillbaka till bilarna var det redan mörkt. Sen hade jag lite ärenden att uträtta och klockan blev framåt 20.00 innan vi var hemma igen.
Efter kvällsmat klappade hundarna ihop totalt och rörde sig inte mer förrän det blev morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0