Högt gräs

 
 
Kan väl inte finnas någon som missat att jag älskar hösten !!!! Det är min absoluta favoritårstid. Dock blir det mörkt allt tidigare på kvällen.
Nu jobbar jag ju så att jag kan vara ute med hundarna medan det är ljust men vill man ha sällskap av sådana som jobbar dagtid har man inte lång stund på sig innan mörkret faller.
 
 
Idag blev det ett kort pass tillsammmans med Yvonne och Spike. Vi åkte bort mot Berga där vi hittat ett "nytt" ställe. Både en fårhage och ett stort oslaget fält med högt torrt gräs. (dessutom en traktorväg, kohage och vatten)
 
Vi började med markeringar rakt ut i det höga gräset. (likadant gräs som på "dagens bild" fast den är tagen vid ett annat tillfälle i Sörsjön men i alla fall gräs högt så hundarna försvann)
Yvonne stod på traktorvägen och jag på fältet och så kastade vi växelvis till varandra. Inte lätt för hundarna i det höga gräset där de nästan försvann men riktigt fint markeringsarbete !!
Nyttigt för Ebba att man var tvungen att jobba med näsan istället för ögonen. Därefter bytte vi plats och körde övningen igen. Nu stod Ebba och jag på traktorvägen där man hade lite bätte överblick. Nu blev Ebba lite för lätt i rumpan. Försökte minsann knalla ett par gånger t.o.m. Bara göra om och göra rätt och fokusera på stadgan.
Även om dagens pass inte blev så långt blev det himla bra !!!!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0