Per Jensen

Idag skulle vi har varit på Alpha Ohm och därefter tagit en tur ut till Katarina i Krokek. Millie är dock fortfarande inte helt bra i sin tass så vi stannade hemma.
Ingen större fara med tassen men sista dagen nere i Växjö råkade Millie busa runt lite för häftigt i skogen och stukade till tassen. Hon är ju lite extra känslig med den opererade tassen. Egentligen ingen hälta längre men vi tar det lite lugnt ett par dagar till och skjuter fram besöket på Alpha Ohm.
 
När vi nu inte skulle ut och åka kom Katarina och Musse hit istället.  Det blev ingen långpromenad eftersom älgjakten är i full gång men vi strosade runt ute i kohagen så hundarna fick röra på sig (fast mest gick det klistrade vid Katarina som hade en påse blodpudding i fickan).
Fika och babbel tog vi inomhus och Katarina lämnade kvar en påse hundchoklad till Tjejernas stora lycka.
 
 
På kvällen åkte jag till Linköping med Yvonne för att gå på en föreläsning med Per Jensen. Det var Goldenklubben Östergötland/Sörmland som bjöd sina medlemmar.
Per Jensen är etologiprofessor vid Linköpings Universitet och pratade om Hundens tankar och språk.
 
En mycket bra föreläsning som bara var alldeles för kort. Jag hade velat höra mycket, mycket mer !!!!!  Nu vet jag i alla fall det jag redan visste, att mina hundar kan tänka och förstår när jag pratar med dem ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0