Alpha Ohm och Klinga

 
 
Idag blev det olika träning för Tjejerna.  Först skulle Millie och jag till Alpha Ohm innan Ebba skulle vara med på apporteringsträning i Klinga.  För att slippa åka fram och tillbaka och inte få så mycket väntan för hundarna fick Ebba stanna hos Yvonne och Spike medan Millie och jag var iväg. Sen möttes vi upp allihop i skogen.
 
 
Millie gick bättre än någonsin på vattenbandet idag !! När hon var uppe i samma tid som sist visade hon inga tecken på att vara trött, tappa i tempo eller någon rörelseskillnad så vi la på ett par minuter till.
Efter igångstarten blev det sammanlagt 12 min. trav och sedan 4 min i utökad skritt. Avslutade med 15 min. på vibben. Sen fick hon vila i bilen med Back on Track-täcket medan Ebba körde apportering.
 
 
Yvonne, Annelie och Birgitta väntade uppe i Klingaskogen när vi kom dit. Fika, prat och hundträning i omgångar. Ebba fick köra ihop med Spike och var alldeles väldigt i gasen idag.Undrar om det berodde på att jag och Millie varit borta utan henne ett tag eller om det bara var lite extra roligt idag.
 
Började med lite fotgående med störning, sedan ett par enkelmarkeringar. Jösses blev visst t.o.m. några "startpip" idag. Därefter gick vi vidare och det blev dolda hörselmarkeringar med dold kastare över en kulle. En åt vänster och en åt höger. Birgitta stod på toppen och gjorde tecken till kastaren. Vet inte om det fick Ebba att tappa fokus, lite tveksam på de första så vi gjorde om en gång till och då var det inga tveksamheter.
 
 
Därefter gick vi ytterligare en bit och fick ett par långa enkelmarkeringar. Inga problem men som så ofta är farten in lite si och så. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det.
 
Efter fika och träning av de andra hundarna fick Ebba och Spike komma ut igen. Bytte ställe och de fick tre enkelmarkeringar där kastaren ökade avståndet så hundarna fick springa över föregående nedslagsplats, vilket inte ställde till några bekymmer alls.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0