Simning

                  
 
Fortfarande sommarvarmt och härligt väder så vi simmar vidare så länge det går. temperaturen i vattnet ligger på 18-19 grader vilket är helt ok för att simma utomhus.
 
Idag hade vi dessutom kommit ihåg både flytväst och ryggsäck. Som vanligt startade vi upp med Millie och Majkens simning (Ebba håller på att avsluta sitt löp men får fortfarande hålla sig på landbacken) Ja, innan vi satte igång blev det förstås en första fika ;D
 
Sen blev Millie först ut. Idag körde vi 10 min. med flytväst, 6 min utan väst och avslutningsvis 10 min med västen på.
 
Efter mera fika och lite försök till gruppbild (Millie fick shapingläxa tills vi ses nästa gång på söndag) var det Ebbas tur.
För henne blev det apporteringsträning och jag ville ta tag i linjetagsträningen. Johanna föreslog en övning som vi körde. Vi gjorde den väldigt basic sen kan den byggas ut i mängder av varianter.
 
Bestämde oss för fyra dummy och längsta avståndet som fick bli ca 80 m. Ebba fick följa med och lägga ut dummy nr.4 och nr.3 längst ut på rad med ca 15 m emellan sedan ställde jag mig och skickade från den plats där dummy nr.2 kommer läggas. Ebba fattar övning direkt och plockar in först nr.3 och sen nr.4 snyggt och fint.
 
Därefter går vi ut och lägger tillbaka dummy nr.4, nr.3 och lägger även till nr.2 där vi stod och skickade ifrån. Sen backar vi och skickar från platsen där dummy nr.1 ska ligga.
Alla tre dummyna kommer in snyggt och fint men ganska usel fart in.
 
Går ut igen och lägger tillbaka alla tre dummys och lägger även till den sista nr.1 Nu backar vi tillbaka och skickar från fullt avstånd alla fyra linjetagen på rad och jag lägger även på lite extra belöning för farten in.
 
Mycket nöjd med dagens övning. Det Ebba behöver träna mest nu framöver är Linjetag, greppet (hon har alltid "fibblat" mer eller mindre) samt farten in (den är alltid sämst vid linjetag)
 
Det blev en lång eftermiddag och hann nästan börja skymma men vi åkte hem mycket nöjda med dagen.
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Gud vilka gulliga tjejer ♡♡♡

2013-09-14 @ 06:18:39
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0