Dagarna går....

 
 
 
Oj så varmt det varit de senaste dagarna !!! Inte riktigt vårt väder kan jag säga. Vi har mest hållt oss hemma i trädgården. Det har inte blivit några längre turer varken för de stora eller Ronja.
 
I tisdags blev Ronja 12 veckor och vi har hunnit med ett besök hos veterinären för vaccination. Inga större konstigheter. Hon är en rätt cool tjej Lilla Pralinen.
Vägning samtidigt förstås och det visade uppåt 2 kg.
Nu har jag även ändrat från 4 till 3 mål mat om dagen. Tycker det varit mat stup i ett så det blev betydligt enklare med tre mål. Nu blir det frukost och kvällsmat samtidigt för allihop och bara en extra portion till Ronja mitt på dagen.
 
 
 
 
 
Numera kommer jag knappt ihåg hur det var innan Ronja kom. Känns som hon alltid bott här. Väldigt snabbt har hon kommit i våra rutiner. Vi är allihop morgontrötta, sover sen mest hela förmiddagarna (vilket passar perfekt när jag jobbar) för att ladda energi till eftermiddagen och kvällen då det är full fart.
 
 
 
                                                       Inte särskilt stor i munnen.........
 
 
 
                                                       ...men det räcker för att bära på bollen.
 
 
                  
 
 
 
 
 
 
Då och då, när det inte är alltför varmt, går vi små korta promenader här hemma. Så nu funkar det att gå fint i koppel oxå. Utom när det är roligare att hänga i halsbandet på någon av de stora Tjejerna. ;D
Hon börjar även ha koll på vart tomtgränsen går och håller sig innanför. Lyhörd, duktig, lättlärd och väldigt cool. Tror det kommer bli himla roligt att jobba med den här lilla Rövardottern !!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna, Majken & Ester

Vilken fin bild på Millie längst ner! :-)

2014-05-24 @ 18:57:31
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0