Varm dag

 
 
 
Idag blev det en riktigt varm sommardag. Ebba och jag drog iväg på lite träning i Östra Ryd i värmen. Först hade jag ingen lust alls utan ville helst stanna hemma och bara loppa mig i trädgården. Men har man bokat med andra så är det bara att ge sig iväg och det var väl en himla tur det !! Attans vad roligt det var och jag är supernöjd med Ebba !!
 
Vi höll till i hagarna nere vid ån. När vi kom dit böjade vi med att Pia kastade dummysar över ån till andra sidan. De fick ligga där för att hämtas lite senare. Sen blev det markeringar med kvarlagda linjetag på lite olika ställen innan vi återvände till ån. Ebba blev sist ut att skickas över till andra sidan med bara en dummy kvar, men näsan var på och dummyn hittades snabbt. Ganska rejält strömt i ån och Ebba brukar ha lite svårt att ta sig tillbaka ner och upp ur vattnet med dummyn i mun. Visserligen skakade hon sig innan avlämning men det var det här jag var mest nöjd med under dagen ändå.
 
Sen blev det dubbelmarkeringar, markeringar på linje och linjetag på rad. Jätteroliga övningar och som vanligt när jag varit hos Pia känner jag mig peppad, inspirerad och nöjd. Vilken tur att vi åkte !!!
 
 
 
 
 
Millie och Ronja däremot har slappat hemma i trädgården hela dagen. Ronja är väldigt värmekänslig så vi plockade fram en balja med vatten som svalkade skönt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                     Vilken stor vattenskål Matte plockat fram idag då ;D
 
 
 
                     Ronja tar gärna vattenskålen och bär iväg. Gick inte lika bra med den här stora.
 
 
 
                                    Köksmattan behövde skuras pga en liten "olycka"
                                                   Spännande tyckte Ronja !!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie o grabbarna

Åhh vi ser fram emot o längtar efter våra "inneboende :-)

2014-05-17 @ 22:37:49
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0