Simning 3

 
 
 
Idag var det dags för vårt 3:dje simtillfälle i frisimmet. Ronja imponerar stort och simmar på som hon aldrig gjort annat. Exemplarisk som en skolbok är hon min coola Lilla Rövardotter.
 
Idag plockade jag bort linan (flexikopplet) och då gick det t.o.m. bättre. Fin-fina vändningar (alla åt rätt håll) och hon har nu koll på kommandot "vänd". Oavsett om vi är framme vid kanten eller inte vänder hon på det nya kommandot.
 
Ronja fick simma tre pass med paus medan Millie simmade. Det blev 5 + 7 + 7 min. Startade med långsam uppvärmning men trissade upp farten sista minuten på första passet. Andra passet blev ett "mellanpass" i normaltempo. Tredje passet startade vi upp två min. i högt tempo och avslutade med att varva ner fem min. i lugnt tempo.  För att trissa upp farten hade jag idag en gummidummy att egga med vilket gjorde att Ronja tog i ordentligt.
 
 
 
                                                      Kul när det kommer fram en leksak.
 
 
 
                                         ...... som man sen får ta när det är dags att gå upp.
 
 
Millie fick simma 7 + 13 + 7 min.  med streamern på några minuter i mittenpasset. Sista passet i lugnt tempo men utan flytvästen.
 
Som vanligt passade jag på att ställa hundarna på vågen. Ronja 26,7 kg. Millie 27,7 kg.
 
 
 
                               Millie kan förstås oxå "vänd"-kommandot. Här simning i stora cirklar.
 
 
 
                                                            Är det inte min tur snart ?!?!?!?!?
 
 

Kommentarer
Postat av: lena

Oj, vad hon är lik sin pappa ibland den där rövardottern! Simningen skulle han säkert vara avundsjuk på. Mälarens temperatur avskräcker visserligen inte honom att doppa sig och inte heller gyttjedikena på hemvägen...

2014-11-18 @ 17:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0