Simning

 
 
 
Idag drog vi igång vinterns simträning. Yngst och äldst blir det som får roa sig i Norsholms simbassäng under vinterhalvåret. Den ena för att behålla sin fina form och den andra för att få till en fin form.
 
Ebba är inte lika bra på det där med bassängbad så jag lägger inga pengar på plask och lek för hennes del. Hon fick istället trimma formen bredvid cykeln idag.
 
 
 
 
 
Idag var det 2:a gången i simmet för Ronjas del. Första gången var för 1½ vecka sedan när vi var på rehab hos Marie.
Lite plask och stänk blev det i starten så matte blev lite blöt men sen tyckte jag vi fick till det riktigt bra, både med och utan "Herr Gris"
 
 
 
 
 
För Ronjas del blev 5 + 5 + 5 min simning med 10 min. paus mellan varje pass då Millie fick simma. Lite jobbigt tror jag nog det var. Det är ju mycket att koncentrera sig på och många vändningar som ska bli åt rätt håll. Matte är lite petig på att man inte vänder mot bassängkanten utan bort från kanten och det lyckades vi med nästan varje gång.
 
 
 
                                                    Paus medan Millie simmar.
 
 
 
 
 
Millie är van simmare efter MÅNGA vändor i den här bassängen. (om jag inte minns fel roade jag mig med att räkna ut hur långt hunden simmar och matte går när jag gick där fram och tillbaka förra vintern). Skönt tyckte hon i alla fall att det var att vara tillbaka igen. För hennes del blev det 5 + 10 + 10 + 5 min med paus medan Ronja simmade.
 
 
 
                          Dusch efter badet. Det är mycket att träna på när man är i simhallen.
 
 
Passade oxå på att väga båda två. (hoppade dock över att väga mig själv ;D ) Ronja väger nu 27,1 kg och det är ungefär vad hon hållt sig på de senaste veckorna. Tror dock hon kommer komma över 30-strecket när hon växt färdigt. Hon är ju en rejäl tjej.
Millie hamnade på 28 kg.vilket är något kilo för mycket så det får vi försöka jobba bort. Hon brukar hålla sig runt 26½ - 27 kg vilket brukar vara lagom.
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Härliga bilder! Ser ut som tjejerna tycker det var toppen!

2014-11-03 @ 17:23:38
Postat av: Jenny

Spännande med vikterna - Flamma vägde prick 25kg för fyra veckor sedan. Ska väga henne igen om två veckor nrä vi har återbesök på kliniken

2014-11-15 @ 19:46:33
URL: http://systrarnawidebeck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0