Lillsjön

 
 
 
Tror minsann sommaren dröjt sig kvar ända in i mitten på september. Soligt, varmt och riktigt badväder fortfarande.
Toppenbra tycker vi och passar på att simträna så mycket vi kan. Så på eftermiddagen åkte vi till Lillsjön.
 
 
 
 
 
Millie är väl egentligen den enda som gillar att ligga i och simma oavsett om det apporteras heller inte. Inga svårigheter att styra ut henne i vattnet sen kan hon ligga där ute och simma runt, runt länge.
För hennes del fick det bli 2 x 5min. simmande och sen ytterligare 5 min. men då i form av apportering.
 
 
 
 
 
 
                                                    Man får ta i lite för att komma upp ;D
 
 
 
 
 
För Ebbas del blev det oxå 15 min simning totalt, både med och utan flytväst samt både med och utan apportering. Lite kan man styra henne utan apportering så 5 min. fritt simmande fick vi till. Men roligast är förstås apportering så det fick det bli resten av tiden.
 
 
 
 
 
Ronja ger sig inte gärna ut helt själv och bara simmar runt. Badar och simmar intill land gör hon mer än gärna men ska det bli någon ordentlig simträning fick vi ta till baddummyn.
Vi tränar inte jättemycket apportering och vattenmarkeringar är inget vi hållt på med. Någon enstaka gång har hon mest på skoj fått hämta en dummy tillsammans med de andra.
 
 
 
 
 
Nu låg fokus visserligen på simträningen idag men på köpet fick vi träning på vattenapportering och avlämningar.
Totalt blev simtiden 10 min och ett antal apporter kom in till Matte.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0