AlphaOhm

 
 
 
Idag har vi varit på AlphaOhm för en genomgång av Fröken Ronja Rövardotter. Sedan några veckor tillbaka (kanske t.o.m. något längre, tiden rusar iväg så fort så jag hinner inte riktigt med) tycker jag Ronja varit väldigt stressad ute på promenad, jagar upp sig för minsta lilla och kan definitivt inte gå ordentligt i kopplet. Drar och stressar ständigt framåt :( När hon går lös (vilket hon gör för det mesta ) är det full fart (lite för full fart kanske)
 
Nu har detta gnagt i mitt i huvud: skulle det kunna vara ett tecken på att hon faktiskt har besvär från sina höfter?? Går upp i varv för att hon helt enkelt har ont?? När hon var liten och vi visste att hon hade ont reagerade hon visserligen med att i stället bli stillsam, låg och dra sig undan, men jag litar inte alls på mitt eget omdöme i den här frågan.
 
Så för att slippa fundera och också kunna ge henne medicin om det är det hon behöver bokade jag in en tid för genomgång på AlphaOhm. Ronja har tre gånger kvar där men eftersom Pernilla varit sjukskriven ett tag har vi inte använt dessa tider. Nu fick Pernillas vikarie varma rekomendationer så då bokade vi en tid.
 
Det blev en himla massa klämmande, kännande, mätande, tittande, springande och förstås traskande på vattenbandet ;)
Resultatet blev att Ronja är en fin, välmusklad tjej. Lite stel i framförallt vä bakben och något mer musklad på hö bak, men hon har inte ont eller ömmar någonstans. Nu ska vi träna upp "stelheten" och få henne jämnmusklad så blir hon nästan som ny igen.
En sten föll från mattehjärtat och med ett leende kan jag konstatera att Lilla Rövardottern bara är i tonåren och dessutom osedvanligt bortskämd och ouppfostrad med mycket spring i benen men det tror jag vi klarar av att lösa nu när jag vet att hon mår bra !!!!!!
 
Ett träningsprogram för veckans alla dagar fick vi med oss hem och så ska vi tillbaka nästa vecka igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0