Linjetag

 
 
 
Röd dag och julens allra sista helgdag men för mig en alldeles vanlig jobbartisdag. Simon fick köra eftermiddagspasset men då jag inte åker förrän kl 13.00 ägnades förmiddagen åt hundarna.
 
Rövardottern och jag fick till ett alldeles eget litet träningspass. Först tränade vi på att gå fint i kopplet vilket hon är ganska usel på i alla fall när det är koppelpromenad med alla tre. När vi är själva går hon dock riktigt fint så det försöker vi med så fort det bara är hon och jag.
 
Sen blev det linjetagsträning i kohagen vid skogen. Det första blev på ca 15 m avstånd där hon fick följa med att lägga ut. När vi sen fått en känd plats fick hon träna på "sitt-stanna-kvar" medan jag la ut själv. Mycket duktig på det! Vi ökade avståndet så sakta mellan varje gång och var till slut uppe i ca 50 m.
 
 
 
 
 
Idag blev det en hel del lekbelöning med den roliga flätan vilket uppskattades. Jag tränade in mycket lekbelöning när Ronja var liten men fick dra ner på det och använda mer godisbelöning när Ronja hade besvär med höfterna och benhinneinflammation men nu har vi ökat på lekandet igen.
 
 
 
 
 
 
                                  ....och en slank han hit ... och en slank han dit ........... ;D
 
 
Till sist avslutade vi träningspasset med att använd vår kända plats till att för första gången starta upp de allra första försöken till "bakåt-ut". Kort avstånd på bara några meter till att börja med. Ett par försök som funkade bra fick räcka idag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0